נתניהו: "ב-2003 יוון עקפה את ישראל", ויש קשר למתווה הגז

    יוסי אשר No Comments on נתניהו: "ב-2003 יוון עקפה את ישראל", ויש קשר למתווה הגז
    16:20
    07.05.24
    איתי גדסי No Comments on רק ספין? דיווח: הרב שמואל אליהו יתמודד לרבנות הראשית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשךה בנימין נתניהו פתח את ישיבת הממשלה היום והתייחס למשבר עם יון וחדשות בנושא הגז. הוא אמר כי "העניין היווני הוא קודם כל עניינה של יוון, ויש לנו תקוות שהמדינה הזאת תמצא דרכים לחלץ את עצמה מהמשבר הכרוני הזה. אנחנו מאחלים להם רק טוב. בסקירה הזאת התברר שהתוצר לנפש ביוון ובישראל בשנת 2003 – היה יותר גדול ביוון מאשר בישראל. אנחנו נקטנו שורה של רפורמות לשליטה על ההוצאות ורפורמות לפתיחת השווקים לתחרות – וכתוצאה מהן התל"ג, התוצר שלנו לנפש, עלה בחמישים אחוז, ולצערי התוצר של יוון נשאר זהה, במקום שהוא היה. אנחנו גדלנו בחמישים אחוז והם לא גדלו.

    אני חושב שיש הרבה השלכות של הסיפור היווני על כלכלת ישראל. אנחנו נקטנו מדיניות נכונה, קשה מאוד, לא פופוליסטית, אנטי-פופוליסטית, וכתוצאה מזה הגענו לאן שהגענו. והדבר הזה כמובן משליך גם על הנושא הרביעי, וזה נושא הגז.

    אנחנו לא נכנע לפופוליזם. אנחנו צריכים להוציא את הגז הזה, אנחנו צריכים למצוא את האיזון הנכון בין הצרכים של המשק הישראלי והצרכים להבטיח השקעה נוספת וגם תחרות שבאה בגינה. אני חושב שיש הרבה דיס-אינפורמציה, אני ביקשתי משר האנרגיה להציג את הנתונים שאתה הראית לי אתמול לגבי מחירי הגז בישראל לעומת מדינות ה-OECD.

    אנחנו מאחלים ליוון הצלחה, אבל אנחנו אחראים להצלחת ישראל. אנחנו לא נפעל לפי פופוליזם, נפעל לפי מה שמחויב כדי להמשיך להזניק את כלכלת ישראל, להבטיח אספקת גז רצופה לכלכלה הישראלית. שום אינטרס אחר לא ישפיע עלינו. שום אינטרס אחר, ולא ניתן שהוא ישפיע".



    0 תגובות